De markt voor autoverzekeringen is de afgelopen jaren sterk veranderd, zo blijkt uit cijfers van GfK Panel Service. In 2005 sloot nog slechts 13% een autoverzekering via internet. Inmiddels is dit 35% en bijna net zoveel als via een verzekeringsadviseur 36%. In deze totale markt van nieuwsluitingen is Allsecur de snelstgroeiende autoverzekeraar en heeft in 3,5 jaar een 2e plek veroverd. Goed voor 6,7 % van de nieuwsluitersmarkt. Onlangs verwelkomde Allsecur haar 125.000e klant.
Deze groei is vanaf het begin al ingezet. Allsecur betrad in 2008 de sterk concurrerende markt van autoverzekeraars en bouwde, door spraakmakende campagnes, al snel naamsbekendheid op. Inmiddels kent vier op de vijf Nederlanders Allsecur en heeft 16% van de Nederlanders al eens een premieberekening gemaakt via Allsecur.nl. In het eerste kwartaal van 2011 heeft 25% van de Nederlanders de website van Allsecur bezocht.
Reacties